شرایط جدید واردات کامیون اعلام شد
 

گمرک جمهوری اسلامی در بخشنامه‌ای در باره شرایط واردات کامیون اعلام کرد، در متن این بخشنامه آمده است:  به پیوست تصویر نامه شماره 481-210/92 مورخ 4اردیبهشت 92 به انضمام تصویب‌نامه شماره 202282/ت47268هـ مورخ 13دیماه 90 هیات وزیران موضوع آئین نامه اجرایی بند (هـ) ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه جهت اطلاع و اقدام به شرح ذیل ارسال می‌شود.

خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس مفاد تصویب نامه و پس از ارائه ثبت سفارش معتبر و رعایت کامل مقررات امور گمرکی اقدام لازم معمول نمایند.

1- شرکتهای حمل و نقل جاده ای ایرانی جهت واردات کامیون مورد نیاز خود می بایست به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه و سپس جهت اخذ ثبت سفارش به سازمان های صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایند.

2- مشخصات مندرج در ثبت سفارش های ارائه شده می باید دقیقاً مطابق با مشخصات کامیون های وارده اعم از تیپ موتور، سال ساخت و مدل باشد.

ثبت سفارشهای ارائه شده از محل این مصوبه صرفا جهت کامیونهای با ظرفیت بیش از ده تن است.

3- شرکت های حمل و نقل حائز شرایط باید به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مراجعه تا ضوابط تائید و تشخیص تدوین شده را دریافت نمایند. کامیونهای وارداتی شرکتهای حمل و نقل داخلی دارای شرایط زیر باشند :

الف) سال ساخت آنها کمتر از سه سال باشد.

ب) کامیوهای وارداتی می بایست دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش، انطباق با استانداردهای آلایندگی شورای عالی حفاظت محیط زیست، استاندارد اجباری و انطباق با معیارهای مصرف سوخت باشند.(ضوابط فنی خودروهای موصوف در هر مورد می باید از طریق این مرکز به آن گمرک ابلاغ شده باشد)

ج) شرکتهای ایران حمل و نقل جاده ای در صورت ارائه گواهی اسقاط کامیوهای فرسوده با عمر بیش از 25 سال، ازستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و تائید این مرکز در هر مورد به ازای هر کامیون مشمول بیست و پنج درصد تخفیف در سود بازرگانی واردات یک دستگاه کامیون با ظرفیت حداکثر سه تن، بالاتر از کامیون اسقاط شده می شوند.

د)ارائه گواهی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای مبنی بر اینکه کامیون های موصوف از مشخصات فنی و ضوابط کاربرد جاده ای برخوردار باشند.

بدیهی است واردات کامیون به نام شرکت ایرانی حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد و کامیونهای وارداتی تا پنج سال از تاریخ ترخیص، تنها به سایر شرکتهای حمل و نقل جاده ای قابل واگذاری خواهند بود و مراتب می بایست توسط گمرک محل با درج در پروانه گمرکی به نیروی انتظامی یادآوری گردد و ارائه ثبت سفارش معتبر شرکتهای حمل و نقل پس از ابلاغ ضوابط فنی کامیونهای مربوطه (بندهای 3 و 4) توسط این مرکز به گمرکات اختصاصی قابلیت اجرایی دارد.

بدیهی است بخشنامه موصوف صرفاً جهت گمرکات اختصاصی خودرو بوده و برای سایر گمرکات جهت اطلاع است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 308
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 850
بازدید ماه : 13037
بازدید کل : 462751
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2